10 הבדיקות שיש לבצע לפני החלפת מצבר
לא תמיד צריך להחליף את המצבר - יש בדיקות שמשקפות לנו מה המצב האמיתי שלו, ואם אכן יש צורך להחליף אותו, או שהוא עדיין תקין והבעיה היא אחרת.
10 הבדיקות שיש לבצע לפני החלפת המצבר ברכב:
בדיקת המצבר באמצעות מכשיר בדיקה אלקטרוני ללא עומס: א. תקין וטעון = מצבר תקין ב. תקין ולא טעון = יש צורך להטעין את המצבר ולהמשיך בבדיקות לגילוי סיבת אי תקינות. כדאי לבדוק גם את האלטרנטור. ג. לא תקין וטעון או לא תקין ולא טעון = החלף מצבר
בדיקת מתח המצבר ע"י וולט-מטר - אם התוצאה בטווח של 12.4V-12.7V - המצבר תקין, אם פחות מ12.4V - המצבר צריך טעינה.
בדיקת מתח המצבר בהתנעה - תוצאה שהינה מעל 9.6V המצבר תקין.
בדיקת מתח טעינה - האם התוצאה נעה בין 13.5V - 14.8V המצבר תקין.
בדיקת כמות המים במצבר - לעיתים מצבר לא תקין בגלל שחסרים בו מים. לכן, מומלץ לפתוח את ששת הפקקים ולבדוק שלא חסרים מים. במידה ויש צורך בכך, יש למלא אך רק מים מזוקקים ולא יותר מ- 3 מ"מ מתחת לקצה תא המילוי.
בדיקת רצועת האלטרנטור - אם היא רפויה, יש למתוח אותה. יתכן שהאלטרנטור לא ממלא את המצבר, מכיוון שהוא לא מתוח.
בדיקת קוטבי המצבר - יש לוודא שאין מפלי מתח ושאין קורוזיה על הקטבים. אם יש קורוזיה, יש לשפוך מים רותחים.
בדיקת חומצת המצבר באמצעות הידרומטר - הנוזל צריך להגיע לקו הירוק במכשיר מדידה. מספיק תא אחד פסול כדי שהמצבר לא יהיה תקין.
בדיקת זליגה ברכב - כאשר הרכב מכובה, ייתכן ועדיין יש חלק חשמלי שמושך ממנו זרם ומרוקן אותו. הבדיקה היא באמצעות אמפר-מטר. כאשר המנוע מכובה, יש לוודא שהתוצאה היא לא יותר מ- 0.5A. אחרת זהו לא מצב תקין.
אורך חייו של המצבר - מצבר טוב מחזיק בדרך כלל כ- 3 שנים בממוצע. אם אתם עם אותו מצבר פרק זמן ארוך יותר, כנראה שהבדיקות הנ"ל יעידו על כך.
אצלנו באוטו סטרט תוכלו למצוא מגוון חברות של מצברים כגון שנפ, ורטה ובוש עם אחריות לשנה וגם לשנתיים, לכל סוגי הרכבים ובמחירים מצוינים וזולים. אנחנו מקווים שלא תזדקקו לשירותינו אבל במידה וכן - אנחנו כאן בשבילכם!
Comments