סוגי חלקי החילוף ומשמעותם
אם ניסיתם פעם לקנות חלקי חילוף לרכב שלכם, וודאי נתקלתם במושגים הבאים: חלק משופץ, תחליפי, חדש, ג'אנק וכו'. המושגים הללו מבלבלים מאוד, ולא פלא שהרבה אנשים חוששים שמנסים לרמות אותם, ולא יודעים מה כדאי להם לרכוש.
אם כך בואו ננסה לעשות קצת סדר בבלגן: ניקח לדוגמה מצב בו התקלקל לכם הסטרטר ברכב, ואתם מעוניינים לקנות סטרטר (אצלנו באוטו סטרט בע"מ, כמובן).
יש לכם מס' אופציות לרכישה של סטרטר:
סטרטר משופץ
זהו סטרטר שהוחלפו בו רק החלקים שנמצאו פגומים, לא תקינים או שבורים. ברוב הפעמים, התקלות הן נקודתיות מכיוון שאם צריך להחליף את כל הסטרטר העלות גבוהה יותר מהמכירה. סטרטר משופץ הוא תקין לחלוטין, ומגיע עם אחריות ואין בעיה כלל להרכיבו.
סטרטר חדש מקורי
זהו סטרטר "בתול", שכל חלקיו חדשים וטרם עבר שימוש כלשהו. זאת, לעומת סטרטר משופץ שחלקיו ישנים ותקינים ואין צורך להחליפם. התוספת של המילה "מקורי" משמעותה שהחלק הוא אורגינל, כמו שהיצרן המקורי התקין ברכב מלכתחילה.
סטרטר חדש תחליפי
בדיוק כמו סטרטר חדש ומקורי. הבדל הוא שהסטרטר הוא לא מקורי. הוא לרוב מגיע מהמזרח הרחוק (בעיקר מסין) והוא זהה בדיוק לסטרטר המקורי. כיום רוב המוצרים החדשים הם תחליפיים, בגלל העלות הזולה שלהם, שכן מקורי יקר יותר באופן משמעותי.
סטרטר משומש/ג'אנק
זהו סטרטר שירד מרכב שהושבת. לרוב, מצוי במגרשי פירוקים של מכוניות. הסיכון בסטרטר שכזה הוא שאין לדעת מה המצב שלו. יתכן והוא תקין ויעבוד תקופה ויתכן שתקנו חתול בשק... לרוב מגיע גם בלי אחריות, בשל מחירו הנמוך.
אלה המונחים הפופולריים בענף הרכב, והם שייכים לכל חלקי הרכב ולא רק בסטרטרים או באלטרנטורים. אז פעם הבאה שתצטרכו לקנות חלק תדעו בדיוק מה מוכרים לכם! אוטו סטרט הוא מפעל לשיפוץ סטרטרים ואלטרנטורים, ככה שאצלנו תמצאו סטרטרים משופצים וכמו כן פריטים חדשים, תחליפיים וגם מקוריים מייבוא אישי, בכדי לחסוך לצרכן כסף!
Comentários